ศึกษารูปแบบปฏิสัมพันธ์ในพื้นที่สถาปัตยกรรม ( พื้นที่ทางจินตภาพ - พื้นที่ทางกายภาพ )
Main Article Content
Abstract
บทคัดย่อ
สิ่งที่มีชีวิตที่เกิดขึ้นในสิ่งแวดล้อม ต่างก็มีรูปแบบการมีปฏิสัมพันธ์กัน เพื่อการดำรงชีวิตของตนเอง รูปแบบนั้น เกิดขึ้นโดย สิ่งมีชีวิตประเภทเดียวกันมีปฏิสัมพันธ์กัน หรือ มีปฏิสัมพันธ์กับสิ่งมีชีวิตอื่น เช่นการหมุนเวียนสารในระบบนิเวศ ก็เป็นรูปแบบหนึ่งของปฏิสัมพันธ์ที่เกิดขึ้น จนกลายเป็น “ วัฏจักร “ ในธรรมชาติ
นอกจากสิ่งมีชีวิตที่มีอยู่ตามธรรมชาติแล้ว “ มนุษย์ ” ก็เช่นกัน ที่สร้างรูปแบบของปฏิสัมพันธ์ต่างๆ เพื่อการดำรงชีวิต โดยการสร้างรูปแบบผ่านประสาทสัมผัสการรับรู้ของตนเอง ( การสัมผัส ,การมอง ,การดมกลิ่น , การรับรส และการคิด ) เกิดขึ้นจากการสร้างปฏิสัมพันธ์กันของ คนกับคน คนกับวัตถุสิ่งของ คนกับธรรมชาติ รูปแบบที่เกิดขึ้นมีทั้ง ปฏิสัมพันธ์ทางจินตรภาพ และปฏิสัมพันธ์วัตถุทางกายภาพ ผลของความสัมพันธ์ ดังกล่าวทำให้เกิด ผลิตภัณฑ์ ที่คนสามารถรับรู้ หรือ ใช้สอยในชีวิตประจำวัน มีลัษณะตั้งแต่ขนาดเล็กไปจนถึงขนาดใหญ่ ยกตัวอย่างเช่น งานสองมิติ สื่อสิ่งพิมพ์ต่างๆ งานผลิตภัณฑ์ เครื่องครัว เฟอร์นินเจอร์ งานสามมิติ งานสถาปัตยกรรมที่มีขนาดใหญ่สุด ซึ่งสิ่งที่ผลที่เกิดขึ้นจากความสัมพันธ์ดัง กล่าวก็จะมีจุดประสงค์ที่หลากหลาย สามารถตอบสนองกับการใช้ชีวิตในรูปแบบที่แตกต่างกันไป
Abstract
Life happens in the environment with its own style of interaction. In order to sustain their lives formed by the interaction , the same kind of creature interaction or interaction with other organisms, such as renewable substances in the ecosystem must occurred. It is a form of interaction that generate as a "cyclical" in nature , which patterns of interaction that sectoin with both through natural cause and in the physical objects.
Apart from living in the wild, then "human" as well as creating a model of interaction to life by creating patterns through sensory perception of yourself (touch, look, smell. , taste and thinking) caused by the interaction between human with human, human with material, or human with natural Patterns that, Effects of Relationship on Such products can cause perceive understanding or usable in everyday life. Patterns of interaction that occurs, range from small to large. For example, two-dimensional print media products, object, furniture through three-dimensional architecture. However, the consequences of such relationship. Resonant as a different target , And able to respond to life in various solutions.